Repercussions ambientals del programa de reutilització curs 10-11

Programa de reutilització: Repercusions ambientals
repercussions ambientals10-11.pdf
Documento Adobe Acrobat [130.7 KB]
Descarga

 

Càlcul de les repercussions ambientals

Curs 2009- 2010

S'ha elaborat un càlcul aproximat de les repercussions que ha tengut a favor del medi el Programa de Reutilització de Llibres de Text en el qual hi ha un total de 17.202 alumnes adherits d’Educació Primària i d’ESO.

 

Segons les dades de la bibliografia consultada, per a la fabricació d’1kg de paper blanc nou, com el que s’utilitza per als llibres de text, es necessiten els següents recursos naturals:

A.- 360 litres d’aigua.

B.- 2’40 kg de fusta.

C.- I s’emeten 1’7kg de CO2 a l’atmosfera.

 

A més, per calcular les repercussions ambientals de cada centre, s'han tengut en compte les següents dades:

  • El pes mitjà de cada llibre, segons els nostres càlculs, és de 500gr. els d' EP i de 713'56gr els d’ESO (dada aportada per P. Cases).

  • En els centres que no utilitzen llibres d’editorial s’han comptabilitzat cinc llibres per alumne corresponent a les àrees de Medi, Anglès, Català, Castellà i Matemàtiques.

  • S’han comptabilitzat els llibres de lectura, de Religió, diccionaris i altres materials que els centres ho han considerat reutilitzable.

  • S’han fet els càlculs amb les dades de l’alumnat adherit, remeses pels centres a l’Annex 1.

  • El càlcul dels llibres s’ha fet amb les dades remeses pels centres fins al 18 de desembre.

  • A ESO, s’ha comptabilitzat una optativa per a 1r, 2n i 3r i tres optatives a 4t.

  • Als IES, no s’ha comptabilitzat el llibre de Religió ja que, segons les nostres informacions, hi ha pocs alumnes que cursen aquesta àrea.

     

*Dades extretes de la bibliografia existent, entre d’altres de la Campanya “L’Aposta” d’Amics de la Terra.

 

Càlcul de les repercussions ambientals

Curs 2009- 2010

 

Kg de paper estalviats 47.951

 

 Arbres estalviats 959

 

 Litres d’aigua estalviats 17.262.506

 

 KW/h estalviats 294.901

 

 

Tot ha comportat l’estalvi acumulat pel canvi climàtic de 81.517’35 kg de CO2 a l’atmosfera.